Cele trei ingrediente speciale ale designului italian – proportii, simplitate si finisare impecabila – sunt oferite deja de Giulia, noua referinta a marcii Alfa Romeo, si au fost atent prelucrate si adaptate pentru a se potrivi unui SUV. Proportiile compacte ale noului Stelvio exprima forta si dinamism, atestate de lungimea de 468 cm, inaltimea de 165 cm si latimea de 216 cm.

Designul noului Alfa Romeo Stelvio isi regaseste expresivitatea si in finisarile de calitate, care implica definirea unor reflexii bogate si armonioase de-a lungul proportiilor masinii. Rezultatul final este o silueta sculptata, care ofera contraste dintre suprafete luminate si umbre, in special pe lateralul noului Stelvio.

Profilul confirma aceste coordonate, cu linii care descriu un model compact, incepand cu partea din fata si evoluand spre partea din spate, si un interior care se revarsa abrupt intr-un portbagaj de tip hatch, decorat cu un eleron pentru performante aerodinamice amplificate – un element vital pentru o masina care pulseaza cu putere.

PERFORMANTE EFERVESCENTE

Motoarele inovatoare de ultima generatie sunt un alt sigiliu al unei Alfa Romeo autentice. De aceea, Stelvio Quadrifoglio primeste un motor unic in ceea ce priveste tehnologia si performanta: inspirat din tehnologiile si experienta tehnica Ferrari, propulsorul V6 BiTurbo de 2,9 litri si 510 CP livreaza 600 Nm de cuplu si este conectat la o transmisie automata cu 8 rapoarte.

Transmisia automata ZF cu 8 rapoarte este calibrata pentru a schimba treptele in 150 de milisecunde in modul Race. Aceasta mai dispune si de un sistem de cuplaj de tip lock-up care ii transmite soferului o senzatie puternica de accelerare atunci cand o anumita treapta de viteza este cuplata. In functie de modul selectat prin Alfa DNA Pro, cutie automata optimizeaza fluiditatea, confortul si faciliteaza condusul in orice tip de mediu – inclusiv in oras – si îmbunatateste consumul si emisiile de dioxid de carbon. Padelele din aluminiu amplasate pe coloana de directie sunt, de asemenea, o dotare standard.
Mai mult, in ciuda valorilor fenomenale de cuplu si putere, unitatea este incredibil de eficienta in ceea ce priveste consumul de combustibil, gratie sistemului electronic de dezactivare a cilindrilor.

Pe langa motorul de 510 CP oferit exclusiv de versiunea Quadrifoglio, Afla Romeo introduce si un motor turbo de 2 litri cu 280 CP, cuplat la o transmisie automata cu 8 trepte. Blocul motor in 4 cilindri este realizat din aluminiu si capabil sa dezvolte 280 CP la 5.250 rpm si un cuplu maxim de 400 Nm la 2.250 rpm.

Motorul dispune, de asemenea, de un sistem turbo 2in1 si de un sistem de injectie la presiunea de 200 bari, pentru un raspuns rapid la apasarea pedalei de acceleratie pe toata plaja de turatii, in conditii de top in ceea ce priveste economia de combustibil.

SOLUTII TEHNICE EXCLUSIVE SI INVOVATOARE

In concordanta cu traditia Alfa Romeo, asistenta electronica nu trebuie sa fie intrusiva, ci sa amplifice experienta pasionala de condus oferita de sasiul si sistemul de suspensie. Stelvio confirma aceasta filozofie cu numeroasele sisteme sofisticate care fac experienta de condus si mai incantatoare.

RAPORT PUTERE/GREUTATE IDEAL

Unul din obiectivele primare pentru designul lui Stelvio Quadrifoglio a fost atingerea placerii absolute la volan. Factorii cheie care contribuie la acest aspect sunt distributia perfecta a masei pe cele două punti si un raport putere/greutate optim. Pentru primul, a fost necesara o gestionare inteligenta a materialelor si a maselor, obtinuta prin modificarea arhitecturii  si pozitionarea celor mai grele componente cat mai central posibil. Raportul ideal putere/greutate a fost obtinut prin folosirea de materiale ultrausoare precum fibra de carbon pentru arborele cardanic si aluminiu pentru motor, suspensii, frane, portiere, aripi laterale, capota si portbagaj.