GENEZA UNUI VIS

Niciun compromis cand vine vorba de stil, caracter practic si dorinta de a surprinde. Esenta Alfa Romeo 4C este simpla: performanta in forma pura. Fiecare decizie de design a fost luata tinandu-se cont de aceasta filosofie.
Inima bestiei, un motor montat central, este vizibil prin luneta. Fiecare element al masinii porneste de aici. Stopurile rotunde se contopesc cu aripile laterale musculare, care adapostesc prizele de aer pentru intercooler. Profilul plin de energie si dinamism se varsa in profilul perfect al farurilor, care incadreaza doua linii in forma literei V, ce plonjeaza spre grila in forma de scut si catre emblema Alfa Romeo.
Rezultatul este o masina care adera la spiritul pur al motorsportului. Fiecare element structural a fost conceput pentru a indeplini o functie aerodinamica precisa si penru a ajuta la crearea unei forte de apasare care sa asigure aderenta maxima in virajele negociate in viteza.

INTERIOARE INSPIRATE DIN MOTORSPORT

In momentul in care urci intr-o Alfa Romeo 4C, intri in lumea motorsport. 4C elimina tot ceea ce este de prisos si pastreaza doar trasaturile esentiale pentru atingerea performantelor de top.

Pentru inceput, monococa este realizata din fibra de carbon. La interior, scaunele sport garanteaza o postura de condus confortabila, dar in acealasi timp potrivita pentru racing. Scaunele incorporeaza o structura ranforsata din materiale compozite si captuseli speciale. Tapiteria poate fi din material textil sau piele.
Pentru 4C, fiecare element ales exprima spiritul motorsport din ADN-ul Alfa Romeo. Volanul sport, tesit în partea de jos. Bordul este realizat dintr-o carcasa termoformata asemanatoare celor folosite pentru supercar-urile de editie limitata. Iar comenzile sunt in intregime orientate catre sofer, pentru un control desavarsit al masinii. Grafica instrumentarului de bord ofera un impact vizual sporit si isi trage inspiratia de la cele folosite de motocicletele sport si masinile de competitie. Pedalele din aluminiu si protectiile pentru calcai sunt detaliile care completeaza caracterul sportiv autentic.

MADE IN ITALY

Alfa Romeo a decis ca modelul 4C sa fie produs in Modena, in cadrul fabricii Maserati deja existenta. Accentul se pune pe tehnologie evoluata si manufactura de top, o combinatie care duce la producerea unor modele cu adevarat unice in ceea ce priveste solutiile tehnice si atentia pentru detalii.

Pe linia de productie pentru Alfa Romeo 4C, oamenii fac diferenta. Expertii tehnicieni care se ocupa de productia lui Alfa Romeo 4C au trecut prin 500 de ore de pregatire speciala si au la activ 10 luni de participare la dezvoltarea proceselor de productie. Acestia au un nivel de invidiat de cunostine tehnice ca urmare a acestor stagii de pregatire. Tehnicienii care se ocupa de asamblare urmeaza cu strictete fiecare etapa, iar la capat de linie, ruleaza teste riguroase pentru controlul calitatii, asigurand astfel ca toate componentele masinii functioneaza perfect. Produsul final este apoi predat pilotilor profesionisti pentru teste de performanta intr-o varietate de conditii. Abia atunci o Alfa Romeo 4C este declarata gata apta pentru a face cunostinta cu drumul.

EXCELENTA ITALIANA

Alfa Romeo 4C a fost conceputa de Alfa Romeo si produsa in uzina Maserati din Modena, iar excelenta italiana din industria auto poate fi regasita in fiecare element al masinii.

Cele mai cunoscute nume italiene din industrie, care deja furnizeaza piese pentru cei mai mari producatori de supercar-uri din lume, au jucat un rol important in crearea noii Alfa Romeo 4C:

  • Adler Group: producator de sasiuri monococa din fibra de carbon
  • Emarc – producator de bari anti-ruliu, custi de protectie si monturi din aluminiu
  • IMR – fabricant de componente de caroserie din materiale compozite

De aceea, Alfa Romeo 4C reprezinta apogeul excelentei italiene in industria auto.

UN IZVOR DE EFICIENTA

Mai putin de 4 metri lungime, 2 metri latime si 118 cm inaltime – alegerile in ceea ce priveste designul noii Alfa Romeo 4C sunt la fel de indraznete ca dimensiunile masinii. In detrimentul folosirii unor cifre extreme de putere, s-a optat pentru reducerea masei. Aceasta provocare a influentat designul fiecarei componente a masinii.
Rezultatul este unul spectaculos: o masa proprie de sub 900 kg propulsata de 240 CP, pentru un raport greutate putere de sub 4 kg/CP. O cifra care promite agilitate de supercar si performanta pe masura. Greutatea redusa a fost obtinuta prin folosirea de materiale ultra-usoare precum fibra de carbon, aluminiul si compozite, toate alese pentru a duce la maxim eficienta dinamica. Rapida, puternica si evoluata. Pentru 4C, materialele moderne fac front comun cu procedurile inovatoare Alfa Romeo si valorile brandului pentru a obtine un ocean de eficienta.

REZISTENTA ULTRA-USOARA

Fibra de carbon a fost selectata pentru celula centrala care protejeaza pasagerii. Fibra de carbon ofera avantaje majore in comparatie cu materialele conventionale, izotropice, cu aceleasi caracteristici de rezistenta in toate directiile.

Fibra de carbon ofera avantaje majore in comparatie cu materialele conventionale, izotropice, cu aceleasi caracteristici de rezistenta in toate directiile. Fibra de carbon este unidirectionala, fiindca toate fibrele sunt orientate in aceeasi directie, iar piesele realizate din acest material sunt de cinci ori mai rezistente. Aluminiul, un material ultra-usor dar totodata rezistent, a fost folosit pentru blocul motor, iar motorul in sine si celulele de rezistenta fata/spate protejeaza pasagerii in caz de impact.
In spatele pasagerilor, o bara de protectie din otel ultra-rezistent previne deformarile in eventualitatea unei rasturnari. Materiale compozite avansate, dificil de aplicat unor modele de serie anterioare, completeaza structura de rezistenta a masinii. Pentru Alfa Romeo 4C, materialele compozite cu densitate scazuta folosite pentru caroserie garanteaza stabilitate sporita, in comparatie cu aluminiul si o masa mai redusa cu 20% fata de elementele similare din otel.

Motorul turbo de 1.750 cmc disponibil pentru 4C este asamblat cu tehnologie de ultima ora. In plus, inginerii Alfa Romeo au facut ca tehnologiile de pe 4C sa fie mai agresive si mai eficiente.

Patru cilindri, o structura din aluminiu, o turbina de generatie noua, injectie sub presiune, doua unitati de control variabil al valvelor, tehnologie de regenerare si un dublu ambreiaj permit acestui motor de 1.750 cmc sa livreze performante sportive fara precedent.
Cuplul si puterea stabilesc noi recorduri pentru aceasta cilindree. Puterea maxima de 240 CP este atinsa la 6.000 rotatii pe minut, confirmand elasticitatea si dinamismul extraordinar al acestui motor. De asemenea, produce rezultate exceptionale in timp accelerarii. Alfa Romeo 4C atinge 100 km/h in 4,5 secunde si o viteza maxima de 258 km/h. Dar asta nu e tot: acest nivel impresionant de performanta a fost obtinut cu un impact minim asupra mediului inconjurator. Gratie sistemului de control al injectiei si a sistemelor avansate anti-frecare si anti-pierdere de energie, emisiile noii Afla Romeo 4C se situeaza mult sub limitele stricte Euro 6.

TRACTIUNE SPATE

Placerea din timpul condusului rezulta dintr-un design echilibrat cu grija. Tractiune integrala si un motor amplasat central: arhitectura de care dispune Alfa Romeo 4C este tipica modelelor de competitie, in care distributia perfecta a masei este obiectivul primordial.

Alfa Romeo 4C adopta tractiunea spate pentru a exploata la maxim avantajele dinamic aduse de aceasta configuratie. Tractiunea spate ofera aderenta mai buna la accelerare, cand puterea motorului muta masa catre partea din spate a masinii. Tractiunea integrala permite de asemenea negocierea virajelor cu viteza mult mai mare, pentru o experienta de condus mai intensa.
Motorul de aluminiu este amplasat central. Aceasta solutie reduce semnificativ masa si elimina nevoia folosirii unui cardan si optimizeaza distributia masei prin concentarea acesteia aproape de centrul masinii, pentru manevrabilitate superioara.

Alfa Romeo 4C ofera o varietate de optiuni de personalizare, atat de natura estetica, cat si pentru a pune in evidenta caracterul sportiv al masinii, in functie de cerintele fiecarui client. Sase culori de exterior sunt disponibile pentru Alfa Romeo 4C – trei culori pastel (Black, White si Alfa Red), o culoare metalizata (Basalto Grey) si doua nuante tristrat (Madreperla White si Competizione Red).
Jantele sunt oferite in diverse modele si marimi, dar pot fi colorate in nuante metalizate pentru un look mai sportiv. Exista si patru variante de culoare pentru etrierele noii Alfa Romeo 4C: gri (standard), rosu, galben si negru.
In ceea ce priveste interiorul, scaunele Sabelt cu ranforsare din fibra de carbon, apogeul scaunelor sport disponibile pe piata, ofera patru variante de tapiterie: pe langa varianta neagra cu material textil si cusaturi rosii, puteti opta pentru piele de culoare neagra sau rosie, sau o combinatie de piele si microfibra cu cusaturi rosii. Mai mult, culoarea dominanta de interior – negru in standard – poate fi modificata cu o varianta bi-tonala in rosu, pentru un aspect sportiv si exclusivist.
Carcasele farurilor din fibra de carbon si scoica care adaposteste instrumentele de bord din acelasi material ofera atat caracter functional, cat si un plus de stil, vizibil de la exterior.
Evacuarile finale duble Racing, pachetul Racing Set-Up si anvelopele AR Racing se numara printre dotarile optionale care ofera si mai multa sportivitate noi Alfa Romeo 4C. Mai mult, clientii pot alege dintre accesorii optionale exclusive, precum prelata rosie personalizata si genti de voiaj Alfa Romeo 4C.

Parametrii dupa care functioneaza toate sistemele electronice au fost optimizati pentru obtinerea unui nivel perfect de performanta in raport cu conditiile de condus. Poti schimba caracterul noii Alfa Romeo 4C printr-o singura atingere de buton: docila si prudenta (All Weather), echilibrata dar sportiva (Natural), rapida si agresiva (Dynamic). Selectorul Alfa Romeo DNA ofera trei moduri de condus din 2008. Pentru Alfa Romeo 4C, sistemul a fost imbunatatit pentru a face fata cerintelor unui supercar de mare performanta. Astfel, cele trei moduri au fost completate de un al patrulea: Alfa Race.

Alfa Race

Alfa Race este cel mai extrem mod orientat catre performanta, activat prin mutarea selectorului in pozitia Dynamic si mentinerea acestuia timp de cateva secunde. Modul Alfa Race ofera control total soferului in conditii de condus sportiv. Prin reducerea interventiilor din partea sistemelor electronice, acest mod iti permite tie, soferului, sa preiei comanda complet. In modul Alfa Race, controlul stabilitatii (ESC) este dezactivat, acesta invervenind doar pentru a mentine controlul in conditii de franare violenta. Sistemul ASR este, de asemenea, dezactivat in timpul accelerarii si franarii, astfel ca soferul are control asupra tractiunii doar prin intermediul pedalei de acceleratie. Mai mult, diferentialul Alfa Q2 ramane activ, pentru a permite iesiri rapide din viraje.

Dynamic

Modul Dynamic pregateste masina pentru un nivel optim de performanta. Parametrii de control ai motorului sunt configurati pentru un raspuns instantaneu la accelerare, iar transmisia Alfa TCT selecteaza un program rapid de schimbare a treptelor pentru a reduce timpii pierduti cu pana la 25%. Sistemul ESC permite derapaje controlate pana la un anumit punct, si intervine doar daca pozitia volanului si unghiul de derapaj pot pune masina in pericol.

Natural
Modul Natural a fost conceput pentru uz cotidian. Parametrii cutiei de viteze sunt setati pentru confort maxim. In modul manual, transmisia Alfa TCT compenseaza lipsa de atentie a soferului. Functia Auto-Up are grija sa schimbe intr-o treapta superioara daca motorul se apropie de limitare, in timp ce functia Auto-Down retrogradeaza cu o treapta atunc cand viteza motorului scade sub 1.000 rpm. Diferentialul Alfa Q2 lucreaza intr-o maniera mai discreta si intervine doar cand una din rotile spate pierde aderenta.

All weather
Modul All Weather este destinat conditiilor meteo adverse, pentru a oferi un maximum de siguranta. In modul All Weather, masina raspunde foarte bland atunci cand este apasata pedala de acceleratie. Sistemul ASR selecteaza parametrii speciali pentru motor si frane, iar in cazul pierderii aderentei, acesta modifica puterea in functie de viteza masinii pentru a preveni situatiile greu controlabile in care masina derapeaza.